Inte tisdagen den 13:e.
Dat: 2011-08-09 | Tid: 21:41:53
Inte fredagen heller för den delen. När jag vaknade idag så hade min telefon av någon jävla anledning raderat _alla_ sms i min telefon. Jag ville faktiskt ha dem kvar och blev riktigt besviken. :'(
Nåja, bara att acceptera och åka hem, dårå. Jo, för att jag sov hos älskvärda Vincent. Väl hemma slog jag igång min dator och tyckte att det var väldigt underligt att jag hade ett stort rött kryss över min internetanslutning nere på startfältet. Jag tog ut kabeln och stoppa in den igen och ingenting hände... så jag vände mig om och slängde ett öga på mitt modem som var helt släckt. Wtf?! Jag testade att byta uttag till strömadaptern men ingenting fungerade. Eftersom Com hem också leverar mina tv-kanaler så slog jag igång tvn för att kolla och mycket riktigt... alla kanaler var puts väck. Nu började jag bli riktigt irriterad. Jo, det finns ingenting som gör mig så irriterad som när teknik inte fungerar som det ska. Så jag ringde Com hem. Mannen på andra änden av telefonlinjen talade om för mig att de hade utfört ett servicearbete här igår och att det förmodligen var det som störde. Han la in en felanmälan och jag skulle bara kunna vänta på att mitt internet skulle dra igång.
För att göra mig av med åskvädret inombords så gick jag och tränade och därmed presterade bra. När jag kom hem var mitt modem fortfarande helt väck, tv-kanalerna var dock tillbaka. Otålig som jag kan vara så ringde jag till Com hem igen och möttes den här gången av en kvinna. Jag nämnde att det hade varit strömavbrott i Farsta igår, att adaptern (trots att den inte fick någon ström) var brännhet och att det pyste i modemet när jag drog ut strömkabeln. Svaret hon gav mig var att en adapter kan slås ut av ett strömavbrott och att det inte alls var bra att modemet pyste. Hon fastslog under 5 minuter att mitt modem hade brakat åt helvete och dött efter gårdagens strömavbrott. Hon skulle därmed sända mig ett nytt modem och jag fick veta att det skulle ta 3-5 (!) arbetsdagar. Paaaaah!
Så... då kanske man undrar hur jag kan sitta här och skriva ett långt blogginlägg? Just för att min granne Jenny är en klippa och lånar ut sitt trådlösa bredband till mig. <3
Frågan jag ställer mig är... vad gör den där mannen på Com hems kundservice?
Nåja, bara att acceptera och åka hem, dårå. Jo, för att jag sov hos älskvärda Vincent. Väl hemma slog jag igång min dator och tyckte att det var väldigt underligt att jag hade ett stort rött kryss över min internetanslutning nere på startfältet. Jag tog ut kabeln och stoppa in den igen och ingenting hände... så jag vände mig om och slängde ett öga på mitt modem som var helt släckt. Wtf?! Jag testade att byta uttag till strömadaptern men ingenting fungerade. Eftersom Com hem också leverar mina tv-kanaler så slog jag igång tvn för att kolla och mycket riktigt... alla kanaler var puts väck. Nu började jag bli riktigt irriterad. Jo, det finns ingenting som gör mig så irriterad som när teknik inte fungerar som det ska. Så jag ringde Com hem. Mannen på andra änden av telefonlinjen talade om för mig att de hade utfört ett servicearbete här igår och att det förmodligen var det som störde. Han la in en felanmälan och jag skulle bara kunna vänta på att mitt internet skulle dra igång.
För att göra mig av med åskvädret inombords så gick jag och tränade och därmed presterade bra. När jag kom hem var mitt modem fortfarande helt väck, tv-kanalerna var dock tillbaka. Otålig som jag kan vara så ringde jag till Com hem igen och möttes den här gången av en kvinna. Jag nämnde att det hade varit strömavbrott i Farsta igår, att adaptern (trots att den inte fick någon ström) var brännhet och att det pyste i modemet när jag drog ut strömkabeln. Svaret hon gav mig var att en adapter kan slås ut av ett strömavbrott och att det inte alls var bra att modemet pyste. Hon fastslog under 5 minuter att mitt modem hade brakat åt helvete och dött efter gårdagens strömavbrott. Hon skulle därmed sända mig ett nytt modem och jag fick veta att det skulle ta 3-5 (!) arbetsdagar. Paaaaah!
Så... då kanske man undrar hur jag kan sitta här och skriva ett långt blogginlägg? Just för att min granne Jenny är en klippa och lånar ut sitt trådlösa bredband till mig. <3
Frågan jag ställer mig är... vad gör den där mannen på Com hems kundservice?
Kommentarer
Trackback