En mysdag i största allmänhet.

   Dat: 2010-08-03 | Tid: 15:58:50  Kategori: Smällkarameller
Det har varit en mer händelserik och bra dag idag, förutom att jag höll på att avlida i jeans. Vi tog med oss barnen in till Kulturhuset för att titta runt lite på utställningar. Som känt så står Kulturhuset för konst:



Dockan skrämde livet ur mig innan jag förstod att det var just en docka. Efter kulturhuset knallade vi vidare mot gamla stan och på vägen fick vi syn på mannen som skrämde livet ur de flesta längs gatan:



Ja, han rörde sig när någon kom i närheten. Duktig var han dock på att spela. Vi slog oss ner på en trappa och intog lite vätska för att sen knalla vidare mot Slussen. Då fick jag ett telefonsamtal, från en engelsktalande vän. Han ringde för att tala om att han inte kan komma på min kräftskiva. That sucks! Efter att vi lagt på tecknade en elev till mig att han ville gå istälelt för att vänta på de andra och jag sa:

"Wait!"

Han tittade på mig som om jag var knäpp och jag kom genast på mig själv med att fortsätta prata engelska. Mycket pedagogiskt. Nu ska jag alldeles strax iväg och träna en timme med min PT. Efter det är det söder som gäller för att möta upp min engelsktalande vän och co. för en öl. Men det blir lugnt, det är ju en dag imorgon med.

Vuxenpoäng på den meningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback