När människor har låg självkänsla...

   Dat: 2010-03-27 | Tid: 23:20:41  Kategori: 
Jag är ingen elak eller hemsk person. Jag har ett enormt stort hjärta. Men jag kommer alltid att vara ärlig och framföra min åsikt utan att skämmas för den. Det är ju precis vad jag tycker och känner och det kan ingen ta ifrån mig. Jag vill att alla ska kunna må bra och trivas i varandras sällskap. Alltså vill jag INTE att människor ska känna sig hotade av mig. Det har framkommit ganska tydligt att det finns de som gör det, och det gör mig uppriktigt ledsen. Det är inte människors desperata handlingar för att trycka till mig som gör mig ledsen, utan att de känner sig hotade av mig.

Jag kan finna det riktigt patetiskt när människor blir så desperata att de går till personangrepp på mig. Människor är så osäkra i sig själv att de måste få mig att se dålig ut för att de ska framstå som ett bättre exempel. Ska man köra sådana spel så ska man inte göra det mot en person som konstant analyserar människor och deras beteenden. Jag ser vad det är de försöker göra. Personliga angrepp mot mig är det enda de kan ta av nu när de märkt att inget annat går. Mig gör det inte direkt någonting, för jag tar inte åt mig.

Jag har nu fått höra mycket saker som jag egentligen inte tror var ämnat för mina öron. Eller ja, det handlar ju om mig, så på ett vis är det ämnat för mina öron, men jag tror inte att det var människors avsikt att låta mig höra det. Dock är jag tacksam, nu vet jag mer var jag har människor och vad de tycker och tänker om mig.

Jag önskar att fler människor kunde se det goda i andra och inte bara haka upp sig på det negativa, eller det de anser är negativt. Det skulle föra oss alla mot ett större välmående.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback