Sköna fredag...

   Dat: 2011-02-11 | Tid: 12:27:20  Kategori: Smällkarameller

Om den här fredagen är överdrivet skön vet jag dock inte om jag tycker. Vilket snökaos vi har i Sthlm! Det har kommit decimeter med snö sen igår. Imorse när jag klev ur sängen och såg hur mycket snö det hade kommit under natten så fastslog jag jävligt fort att det skulle bli tunnelbaneåkande för min del idag. Jag lider med de människor som endast har buss till sin bostad, alla bussar i Sthlm är tydligen inställda, eller var det imorse i alla fall. En av mina arbetskamrater kom till jobbet 2,5 timme försent och hade då fått lift av en lastbilschaufför. Han hade tydligen varit väldigt söt också. Well, well.

Idag får jag tillbaka mitt vatten hemma. Yeay! Människor ska bara veta hur jävligt jag har haft det. Hur roligt tror ni det är att hämta fucking _iskallt_ vatten i tankar och få värma det för att över huvudtaget kunna använda det? Ingen jävla utopi där inte!

Ikväll vankas det födelsedagsfirande för Joakim på söder. En powernap innan det är nog att föredra, och så ska jag banne mig hämta upp lite sushi på vägen hem också. Jag tror att jag ska lägga lite extra tid på mig själv och faktiskt locka mitt hår, det var längesen jag kunde göra det. En klänning, strumpbyxor och lite make-up på det så kör jag sen! Frågan är bara hur fint sminket kommer vara när man väl kommer fram i den här snöstormen!

Lite trevligt kan det vara när arbetet för en dag inte blir riktigt som det var tänkt. Mitt uppdrag för dagen är inställt och det innebär att jag kan kompa ut redan vid 16 och fira helg istället för 17, nice!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback