Myssöndag!

   Dat: 2011-03-06 | Tid: 21:09:32  Kategori: Smällkarameller
Myser med Melissa Horn genom högtalarna. Jag har spenderat större delen av dagen med Vincent, mysigt och trevligt värre även om vi drunknat i varsin mobil och dess spel, men det har sin charm att kunna göra det också. Efter att vi skiljdes åt så åkte jag hem, hämtade bilen och körde den till Patrik. Den ska besiktigas imorgon, så håll tummarna för guds skull! Vi drog en kopp kaffe och småpratade och sen slog vi följe till Jakobsbergs centrum när jag skulle åka hem.

Jag ställde mig precis på min våg och insåg att trots att jag fläskat som fan den senaste tiden, varit sjuk och tappat träningsmotivationen så går jag ner i vikt. Kanske dags att kolla upp mina hypertyreos-värden igen. En sjukdom även kallad giftstruma som jag hade i över ett år. Den innebär plötslig viktnedgång och en mängd andra symptom som jag nu när jag tänker efter skulle kunna pricka av på listan. Jag lyckades aldrig bli riktigt frisk från sjukdomen, mina värden var riktigt dåliga när de hittade den och jag fick gå på mediciner i 1 ½ år, så lång tid som man _får_ gå på den medicinen. Så efter det var de tvugna att avbryta det. Jag var "frisk" men inte helt, jag hade fortfarande för höga värden och fick omtalat för mig att jag skulle ha lättare för att drabbas av sjukdomen igen än övriga människor som blir kvitt den.

Nåväl, det kan också vara så att jag har varit mycket sjuk och inte riktigt kommit igen med träningen efter det igen och därmed tappat lite muskler på vägen, för nog känner jag i kroppen att jag har slappat till mig. Så från imorgon är det skärpning med kost och träning för min del.

Men det skulle nog inte vara fy skam att kolla mina värden heller, med tanke på att jag har varit så didrans trött den senaste tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback